fredag 17 januari 2014

Funderingar

Tankar om att vara tillbaka på Gripsholmsskolan


Det känns väldigt roligt att vara tillbaka på Gripsholmsskolan för jag har saknat att vara med dom andra klasserna. Men jag saknar ändå lite saker från Stallarholmsskolan till exempel Brogården. // William Dyjée

Det är riktigt kul att vara tillbaka. Har saknat skolgården. Och det är mycket närmare nu än förut. Vi har fått ett riktigt fint klassrum också. Större än vårt förra.
Men Stallarholmsskolan var också riktigt bra, fick några nya kompisar. Och det var skönt med Brogården då man fick vara inne. // Johan Rosenkvist

Allt är SUPER! Vi har fått ett jättefint klassrum (lite långt bort från övriga skolan är det) och det är jättekul att träffa alla "gamla" lärare och vänner! Visst saknar nog alla Stallarholmsskolan lite - det var verkligen en bra skola att komma till - men det är skönt att vara tillbaka. // Elvira Cobello Pontén 

Allt är jätte kul att vara tillbaka!! Alla lärarna och maten, har man längtat efter. Det har varit roligt att varit på en helt ny skola, under förra terminen. Under den långa tiden som vi har varit i Stallarholmsskolan  så har jag faktiskt längtat efter Gripsholmsskolan väldigt mycket. Men nu är det väldigt skönt att vara tillbaka.//Olivia Holmberg

Det är jätteskönt att vara tillbaka i Gripsholmsskolan för jag har saknat hela skolgården och alla klasslärarna och alla de mindre klasserna men jag saknar också de andra klasserna i Stallarholmsskolan.//Oliver Dybro

Jag tycker det var super bra på Stalarhollmsskolan. Men det är också väldigt skönt att vara tillbaka. Nu känner man sig hemma igen. Man har saknat alla lärare. Man kände sig välkommen tillbaka. /Isabelle Fredriksson 

Det var roligt att se hur allt hade förändrat sig på gripsholmsskolan. Jag tycker att det är rätt skönt att komma tillbaka... Men det känns inte riktigt som om vi går här än. Det känns som om vi kommer flytta tillbaka till Stallarholmsskolan. Jag tyckte om stallarholmsskolan. /Åsa Svensson

Det känns kul att komma tillbaka till Gripsholmsskolan igen. Det är kul att träffa alla lärarna och vänner igen. // Laura Herbst 

Jag tycker det är kul att vara tillbaka till Gripsholmsskolan! Det är skönt att inte behöva hålla koll på alla busstider och vara nära skolan. 
Jag tyckte att dom välkomnade oss bra, med frukten och det stora klassrummet.//Amanda Engstedt Sente

Det skönt att vara tillbacks på Gripsholmsskolan. Nu så behöver jag inte gå upp så himla tidigt på morgonen. Jag har saknat alla andra klasserna och lärarna. //Felix Lindholm

Jag tycker att det är kul att vara tillbaka för att jag har saknat alla lärare och elever. Det var också kul att vara tillbaka för att jag gillar Gripsholmsskolan och jag tycker om att gå här//Lykke Åhman

Jag tycker att det är skönt att komma till Gripsholmsskolan för då slipper man ta bussen till skolan varje dag//Gustaf Leijonhufvud 

Jag tycker att det är skönt att komma till Gripsholmsskolan. För förut behövde jag gå upp en halvtimme innan för att hinna ta bussen till Stallarholmen. Och det är kul att träffa alla snälla lärare igen!
//Majken Waldersten

Jag tycker att det är jätteroligt att vara tillbaka i Gripsholmsskolan för det är roligt att träffa alla elever och lärare.
//Vidar Lindqvist

Jag tycker att det är väldigt roligt att vara tillbaka på Gripsholmsskolan. Det är väldigt skönt att inte behöva gå upp en halvtimme tidigare. Det är också väldigt kul att träffa alla  lärare och elever//Elias Agardh

Jag tycker att det är jättekul att vara tillbaka på GHS, det är skönt att slippa åka buss och krångla. Det är dessutom super att vi har klassrummet i Eken, borta på Apotekarängen. Kul att va tillbaka! //Nike Perlefelt Franzén






Trevlig helg!

Klass 6 och klasslärare Christel






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar